תל אביב
רעננה
פתח תקווה
רמת גן
בני ברק
מודיעין
לתיאום סיור *2433

צוות מנצח: 8 טיפים מעולים לפגישת צוות אפקטיבית

פגישות עסקיות הן תופעה שכיחה בארגונים רבים ומתקיימות על בסיס יומי, שבועי או חודשי. פגישות אלו מספקות פלטפורמה חשובה לעובדים כדי לדון בעניינים חשובים, לקבל החלטות ולתכנן את העתיד.

לפגישת צוות מוצלחת יכולה להיות גם השפעה חיובית על מוטיבציית העובדים ואיכות העבודה. בנוסף, כאשר חברי הצוות מרגישים שהרעיונות וההצעות שלנו זוכים לתשומת לב וכי מעריכים את דעתם בנושאים שונים, סביר יותר שגם מידת המעורבות והמוטיבציה שלהם תגבר בהתאם ותדרבן אותם לתרום את המיטב שלהם לטובת מקום העבודה והפרויקטים השונים.

בנוסף, ישיבות צוות מספקות הזדמנות לחברי הצוות לחדד את המטרות והאחריות שלהם ולקבל משוב והכרה על עבודתם. דבר זה יכול להגביר את האחריות ולסייע בשיפור איכות העבודה. פגישות צוות אפקטיביות יכולות גם לטפח סביבת עבודה חיובית ושיתופית, להגביר את מורל הצוות ואת שביעות הרצון הכללית בעבודה.

אז… אם ברור לכל שפגישת צוות חיונית מאוד להצלחה עסקית, הרשו לנו לספק לכם 8 טיפים להובלת פגישת צוות אפקטיבית ומנצחת:

  1.  הגדירו מטרות ויעדים ברורים לפגישה.  עוד לפני פגישת הצוות חשוב שתגדירו במדויק מה אתם רוצים להשיג ממנה. הגדירו יעדים ומטרות ברורים שיכולים להקל על מדידת הצלחת הפגישה ולקבוע האם הושגו התוצאות הרצויות. הגדרת היעדים גם מסייעת לנהל טוב יותר את הציפיות מהעובדים ושל העובדים ומבטיחה שכולם ממוקד מטרה ומבינים איך לממש אותה.
  2. הזמינו את האנשים הנכונים. הקפידו להזמין את כל חברי הצוות ובעלי העניין הרלוונטיים הדרושים לישיבה, אולם הימנעו מלהזמין מי שנוכחותו שם אינה חיונית. כך תבטיחו כי כל מי שצריך להיות מעורב בפגישת הצוות יוכל לתרום את יכולותיו ולקבל יחד החלטות חשובות להמשך. חשוב לזכור כי כאשר מזמינים אנשים לפגישה, יש לקחת בחשבון גורמים כמו תחום המומחיות שלהם, סמכות קבלת ההחלטות שלהם ורמת המעורבות שלהן בנושא הנדון.
  3.  הכינו סדר יום. סדר יום עוזר לשמור על הישיבה מאורגנת עם התחלה, אמצע וסוף. הוא צריך לכלול את כל הנושאים שיש לדון בהם במהלך הפגישה, את התוצאות הצפויות או הרצויות ואת הזמן המוקצה לכל נושא. כל אלו יבטיחו שהפגישה תישאר ממוקדת, ושכל הפריטים החשובים טופלו ונידונו במהלכה
  4. עודדו השתתפות. עודדו את חברי הצוות להשתתף באופן פעיל בפגישה על ידי בקשה לרעיונות ודעות. עידוד שכזה יעזור לפתח שיתוף פעולה בין כל חברי הצוות ולבנות תחושת שייכות וחיבור ביניהם.
  5.   הישארו ממוקדים. בפגישות צוות נורא קל להתפזר ולהתחיל לשוחח על דברים שאינם קשורים למטרה שלשמה מתקיימת הפגישה. בשל כך, הקפידו להיצמד לסדר היום ולהישאר ממוקדים ביעדים העיקריים אותם הצבתם לעצמכם. במידת הצורך, שקלו להעמיד מנחה שימשיך תנופת הפגישה או קבעו מועד נוסף להמשך הדיון.
  6.  רשמו הערות. במהלך הפגישה חשוב לתעד את כל מה שנדון והוחלט בה. זה יסייע במעקב אחר ביצוע המשימות ויבטיח שכולם נמצאים בפוקוס על הדברים.
  7. עקבו אחר הביצועים. הקפידו לעקוב אחר כל סעיפי הפעולה או ההחלטות שהתקבלו במהלך הפגישה, דבק שיבטיח שהמשימות מתקדמות לקראת סיום מוצלח ועמידה בלוחות הזמנים.
  8. הקפידו על פגישה מאורגנת ויעילה. הימנעו מפגישות ארוכות ונמתחות מדי דבר שעלול לפגום בריכוז ובקשב של המשתתפים. קצרו בדיבור, השתמשו בסרטוני וידאו ייעודיים וקצרים, וארגנו את החומר שתרצו להעביר בצורה חווייתית וקולחת.

 

כלי נגישות

Powered by - Wemake